7 Aralık 2007 Cuma

Beğendili tavuk sote

Evde kendimce temizlik yapıyorum.Bayram temizliği :)) Halılarımı ilk defa dışarı yıkamaya verdim geldiklerinde onlarda bayramlıklarını giymiş gibi değiştiler,güzelleştiler.Oğlum daha çok küçük ama şimdiden o coşkuya kapılsın istiyorum çünkü ben çocukken bayramları çok severdim. Eskisi gibi olmasa da adetlerimizi yaşatmamız lazım ki...Bayramlar şeker tadında olsun...

Malzemeler:
Beğendi için;
1 iri boy kabak
3 kaşık un
1 su bardağı süt
1 kaşık tereyağ
tuz,karabiber

Sote için;
1 tavuk göğsü
1 adet biber
1 adet domates
1 adet soğan
tuz,karabiber,pulbiber

Yapılışı:
Soğan kavrulur,tavuk eklenir.Suyunu salıp çekinceye kadar pişirilir.İnce doğranmış biber eklenir 1-2 dakika sonra domateste eklenerek baharatları ilave edilir ocağın altı kapatılır.Başka bir tencerede tereyağ eritilir.Un eklenerek 1-2 dakika kavrulur, rendelenmiş kabak ilave edilir.Kabaklar biraz yumuşayınca süt ilave edilir koyulaşana kadar karıştırılır en son tuz ve karabiber eklenir.Çukur bir tabağa önce beğendiden daha sonra üzerine tavuk soteden katılarak servis yapılır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: