12 Mart 2008 Çarşamba

Etli bezelye


Ve işte çarşamba menümüz bezelye... Herkesin mutfağında pişen ve pilavla çok iyi giden, hele birde ayran olursa, deyme keyfime denen eşsiz yemeklerimizden :)
Yapılışı: Sıvıyağda 1 adet soğan kavrulur, 300 gr. yağsız kuşbaşı et ilave edilir. Suyunu salıp çekince, 1 çorba kaşığı salçası ve üzerine çıkacak kadar sıcak su ilave edilir. Etler iyice yumuşayana kadar pişirilir. Suyu azaldıkça miktarını çok kaçırmayacak kadar sıcak su eklenir. Hazırlamış olduğumuz 2 adet orta boy patates ve 1 adet havuç küçük küçük doğranır ve etlere ilave edilir. Yarı kıvamda pişen patateslerin ardından 1 kutu konserve bezelye yıkanarak ilave edilir. Tuzu ve karabiberi atılır. 5 dakika kadar beraberce pişirilerek ocağın altı kapatılır. Sıcakken üzerine doğranmış yarım demet dereotu ilave edilir. Afiyet olsun.

7 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ne güzel demek ki dünkü menümüz aynıymış.bizim evde pek et sevilmediği için kıymalısını yapmıştım ben de.ama seninki pek leziz görünüyor.eline sağlık

Adsız dedi ki...

Resim beni ye diye bağırıyor, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, ayrıca alttaki böreklere de gözüm çok takıldı itiraf edeyim. Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim teşekkür ederim. Eminim seninkide çok leziz olmuştur.


limonlu kek teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Bezelye yemegini cok severim.Cok lezzetli görünüyor,sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık bugün o kadar çok bezelye yemeği gördüm ki evde ben de yapsam fena olmayacak gibi. Çok canım çektiiii :)

Adsız dedi ki...

uzun zamandır gunluğunu kontrol edememiştim . harika şeyler yapmışsın

Ellerine sağlık : )

Elif

Adsız dedi ki...

mmmm ellerine sağlık miss gibi görünüyor