8 Mart 2008 Cumartesi

Terbiyeli şehriye çorbası

Yine bu çorba oğlum için :) Uyandığında sıcak bir çorbayla kendisini iyi hissetmesi için...

Malzemeler:
8 su bardağı tavuk suyu
Yarım su bardağı tel şehriye
1 çorba kaşığı salça
Tuz
Kıyılmış maydonoz
Nane, pulbiber

Terbiyesi için;
1 yumurta sarısı
Yarım limon suyu
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı yoğurt

Yapılışı: Az yağda salça kavrulur, tavuk suyu ilave edilir ve tuzu eklenir. Kaynayınca şehriyeler ilave edilir. 10-15 dakika şehriyeler pişince terbiyesi hazırlanır. Yumurta sarısı, limon suyu, un ve yoğurt güzelce karıştırılır. Çorbadan azar azar su ilave edilerek ılındırılır. Hızlı karıştırarak çorbaya ilave edilir. Kıyılmış maydonoz ve baharatlar ilave edilerek 2-3 dakika daha pişirilir. Servis yapılır. Afiyet olsun.

20 yorum:

Adsız dedi ki...

selamlar sedacim,

corbana bayildim,

sehriye corbasini cok severim, ay oglun insaALLAH hepsini bitirmedi, bana bir kase cikarmi daha tencereden :))

ellerine saglik...

bende senin kadinlar gününü kutlarim,

hoscakal

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Çıkar Aysel'cim buyrun beraber içelim :)

MMO dedi ki...

Sedacığım,
Çorban şahane görünüyor ama benim gözüm elmalı tarta kaydı doğrusu! Kaç zamandır denemek istiyordum. Yapınca sana da haber veririm. :)
Kadınlar günün kutlu olsun canım..
Sevgiler. :)

Adsız dedi ki...

Selam hatun.Bu aralar ayberk üzmüyor galiba seni,hızına yetişemedim doğrusu,elmalı tartının kafeslerindeki tırtıkları nasıl yaptığını düşünürken. Çorbanını gördüm doğrusu çok nefis görünüyor ,yarınki çorbam hazır demektir,terbiyeli hiç denememiştim,bakalım nasıl olacak.Kadınlar günümüzde kutlu olsun ayrıca.Sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Tombuk emin ol çok lezzetli oluyor. Güzel haberini bekliyorum.

Şerife'cim evet bu aralar tarifler kuyruğa girdi, Umarım çocukların çorbayı severek yerler.

Nino yeni blog adresini kaydediyorum.
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Mmmh nefis görünüyor,ellerinize saglik.Iyi pazarlar.

Adsız dedi ki...

Seda Hanim, gonulden tebrik ederim. Son derece icten ve guzel bir site yaratmissiniz, oglunuza esinize mutfaginiza olan sevginizle... ayrica, tarifleriniz de oldukca pratik, anlasilir ve lezzetli gorunuyor.. deneyip gorucem ben de :)
sevgiler,
Ozge

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Özge'cim güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Yorumun beni çok mutlu etti. Umarım çorbayı yaptığında da çok beğenirsin. Sağlıcakla kal...
Sevgiler

Küçük Sofra dedi ki...

Şehriye çorbası yapacağım ve birazını ayırıp terbiyeli yapacağım. Bir kere denediğim de eşim yememişti. Umarım bu sefer çocuklar beğenir :)
Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

bi erkek olarak size teşekkür ederim çok basit ve açıklamalar yeterli yaptım oldu hemde süper

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Afiyet olsun :) paylaştığınız için ben çok teşekkür ederim, çok sevindim...

Adsız dedi ki...

Merhaba Seda Hanım,

Corbanız nefis oldu.cok tsk ederiz:)

Sevgiler

Emsal

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Emsal;
Afiyetler olsun, beğenmenize çok sevindim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

MERABA SEDA HANIM BEN UC COCUK ANNESI BIR BAYANIM VE INANIN SIZIN SAYFANIZI KEŞFETTİKTEN SONRA YEMEK YAPMAKTAN ZEVK ALIR OLDUM.ISIN GUZEL TARAFI COCUKLARIM CORBALARINIZA BAYILIYOR-BU ARADA NE YAPICAM DIYE DUSUNMEYI RAFA KALDIRDIK.TESEKKURLER

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sizden böyle güzel yorumlar alınca blogumu açtığıma bir kez deha seviniyorum. Paylaşmak güzeldir, güzel yorumlarınız bir başka güzel.
Teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Bende corbanizi denedim ve cok begendim, siteniz cok guzel
Cok tesekkurler bizlerle bu guzel tariflerinizi paylastiginiz icin

Cigdem

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Çiğdem'cim afiyetler olsun, incelik yaparak bu güzel yorumu attığın için ben teşekkür ederim :)
Kocaman sevgiler...

Dilek dedi ki...

meraba seda abla yemek yapmayı yeni yeni öğreniyorum şehriye çorbasını seviyorum ama terbiyelisini çok merak etmiştim yaptım ve çok güzel oldu desteklerin için teşekkürler

ramazan ayınız mübarek olsun

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Derya'cım beğenmene çok sevindim :) Sana da hayırlı Ramazanlar diliyorum. Her zaman lezzetli yemekler yapman ve sunman dileğiyle...

Sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Dilek'cim ismini yanlış yazmışım orucun son dakikaları mazur gör :)