5 Eylül 2008 Cuma

Mantılı Yoğurt Çorbası

Bugün Oktay Usta'ya göz gezdirirken bu tarifini gördüm. Evde tam da bu tarife uygun mantı ve nohut bulununca, akşam ne pişirsem demekten kurtulmuş oldum. Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.


Malzemeler:
1 kase mantı
1 kase haşlanmış nohut
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı un
2 adet yeşil soğan
Varsa taze nane (yoksa kurusu)
Tuz
Tereyağ
Et suyu

Yapılışı:
Mantı ve haşlanmış nohut üzerini geçecek kadar sıcak su ile haşlanır. Un, yumurta, yoğurt bir bardak su ile karıştırılır, çorbadan sıcak su ilave edilerek, terbiyesi çorbaya yavaş yavaş karıştırılır. Koyuluğuna göre suyu ayarlanır, tuzu ilave edilir. Tavada eritilmiş tereyağına, doğranmış yeşil soğan ve nane eklenir, kızdırılarak çorbaya ilave edilir. Afiyet olsun.
www.sedaningunlugu.com

11 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SEVGİLİ SEDA,

nazik dilekleriniz için çok tşkr ederim,
hastalık esnasında bu hafta TV ile biraz yakınlaştık :))
anneminn vesilesi !! ile oktay ustanın tarifini birebir gördüm.
elinize sağlık..çok da iyi yapmışsınız..afiyet olsun
çok sevgilerrrrr..

NuNu

Ordanburdanhayattan dedi ki...

gerçekten ilginç bir çorbaymış bu,senin toyga çorbana benzettim ben biraz.onu tuğra çok sevmişti sanırım buna da bayılır.denenebilir listeme aldım.eline sağlık

Adsız dedi ki...

Geleneksel Türk mutfağımızın vazgeçilmezi çorbalarımız..Çok iştah açıcı görünüyor:)Mutlaka bu akşam iftar davetime yapacağım.Ellerinize sağlık:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

sedacım harika bir çorba olmuş ellerine sağlık..sobe için çok teşekkür ederim..cevaplar sayfamda..sevgiler

MMO dedi ki...

Sedacığım,
Mantıya ve yoğurda ne kadar yakışıyor değil mi nohut? Ellerine sağlık. :)
Sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sedacığım bu harika bir çorba,çok da lezizi oluyor.ellerine sağlık canım.sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Ellerine sağlık Sedacım!
Bu çorbanın üstüne kurutulmuş patlıcan dolma olsa akşama ziyafetim olurdu..
Eee saat farkından dolayı siz günü kurtartınız ama ben hala akşama ne pişirsem sorusundayim...:)

antepası dedi ki...

Vallahi nefis olmuş.Eline sağlık.Hemen denemem gerek:))

banu kırmızıgül dedi ki...

cok guzel bır tarıf canım ellerıne saglık. sevgılerımle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
Sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık çok leziz görünüyor,yoğurt çorbası aşığı olan benim için süper olmuş,mantılısınıda oktay ustada gördüm deneyeceğim inşallah:))