25 Ocak 2010 Pazartesi

Terbiyeli Yeşil Mercimek Çorbası...

Öncelikle Peynir Hösmelimi Meral arkadaşımın benide layık gördüğü "Sunshıne Blog Ödülü" için kocaman bir teşekkür ediyorum.


Hafta sonu sadece karı izlemek ile geçirdik. Hiç bu kadar yağacağını düşünmemiştim. Oğlumun, kardanadamı sadece çizgi filmlerden gördüğü kadarıyla bildiği için, gerçeğini yapmak onu çok heyecanlandırdı. Minicik birşey yaptık ama en azından karın içerisinde bir güzel oynadı.
Haberlerlere göre çarşamba günü sibirya soğukları geliyormuş. Allah yardımcımız olsun.
Benim de sınav günüm adım adım geliyor. Ev işlerinden fırsat bulabildiğim kadarıyla çalışıyorum. Baktım bu iş ders programsız olmuyor, oturdum kendime çalışma planı hazırladım. Aksatıyorsam da o güne gelene kadar derslerimi yetiştirmeye çalışıyorum. Aramız da kalsın ama İktisat en çok ağırlık verdiğim ders. Hayatım da hiç bu kadar grafik açıklaması yapmamıştım.
Dersler, soğuk derken mutfakta da birşeyler yapmaya çalışıyorum. Soğuklarda da ilk akla çorba geliyor tabi. Bu sıralar severek yaptığım değişik bir çorba.
Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
Yarım su bardağı erişte
1,5 litre sıcak su
Terbiyesi için;
3 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı un
1 yumurta sarısı
Yarım limon suyu
Yarım bardak soğuk su

Yapılışı:
Yeşil mercimekler az bir sıcak suda 2-3 dakika haşlanır. Suyu süzülür tekrar 1,5 litre kadar su koyularak pişirilir. Pişmesine çok az kala erişteler ilave edilir. Beraberce piştikten sonra terbiyesi hazırlanır. Çorbadan bir kepçe kadar terbiyesine eklenerek ılıştırılır ve çorbaya yavaşça karıştırılarak ilave edilir. Tuzu eklenir. Koyuluğuna göre sıcak suyla açılır. 2-3 dk.kaynadıktan sonra en son üzerine yağda kızdırılmış nane ve pulbiber gezdirilir. Afiyet olsun.

11 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ödülün için tbrk ediyorum...

Elelrine sağlık...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Sedacım kar hepimizi ne kadar mutlu etti değil mi, cocuklardan çok biz sevindik sanki.
yeşil mercimeği hiç bu şekliyle denemedim ellerine sağlık.
İktisat mezunu olarak şöyle söyleyeyim ben de çok severdim İktisat çalışmayı. Üniversite yılları güzelmiş ama şimdi al eline kitabı çalış deseler yapamam sanırım, sana kolay gelsin

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım ellerine sağlık, mercimek çorbasını terbiyeli yapmamıştım hiç, eminim çok lezzetlidir.. Sınavında başarılar diliyorum, inşallah geçeceksin..

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor disasi kar dolu nede güzel olur sicak ,sicak

lezzet sefasi dedi ki...

guzel olmus ellerien saglik.
Sevgiler,
Sefa

Unknown dedi ki...

Canim gecmis olsun dileklerin icin cok tesekkur ederim.Sukur Allaha gun gectikce hizla iyilesiyorum
kucak dolusu selam ve sevgilerimi gonderiyorum.

şerife dedi ki...

Selam canım nezamandır,girmiyorum nete,sende yazmaya devam deyince,tıkladım.Mercimek çok güzel görünüyor hem çok besleyici hem doyurucu,ellerine sağlık güzel seçim

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN;

SEVGİLİ ARKADAŞLAR düşbahcesi.blogspot.com ve pembetatlar.blogspot.com TARAFINDAN HAZIRLANMIŞ OLAN HEDİYEŞLE ETKİNLİĞİNE
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ DAVET EDİYORUZ...
1 ŞUBAT 2010- 28 ŞUBAT 2010 TARİHLERİ ARASINDA ORTAK BLOGUMUZ OLAN pembedüşbahcesi.blogspot.com 'DA BAŞLATACAĞIMIZ ETKİNLİĞİMİZDE BİZİ YALNIZ BIRAKMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİZ...

HAYDİ ARKADAŞLAR HEDİYELEŞELİM KAYNAŞALIM...

DETAYLI BİLGİ İÇİN:pembedüşbahcesi.blogspot.com adresine uğramanız rica olunur...

bilgeis dedi ki...

eline sağlık cnm

Esmira dedi ki...

Seda Hanım öğrenci evi ahalisine dün iftara yaptığım bu çorbanızı çok beğendik. Tarif kusursuz... Bazen internetten alınan tariflerde de hatalar olabiliyor ve ortaya o kadar emekle yapmaya çalıştığınız berbat görüntüler çıkabiliyor. Malzeme de emek de çöpe gidiyor, tabii öğrenci için de ayrıca maddi kayıp oluyor :(
Güvenerek tarifler bulabileceğim bu eğlenceli ve içten blogunuzu takibe aldım hemen.
Sevgiler!

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Saniye Hanım, çok teşekkür ederim. Öğrencilerin hepsine afiyet olsun. Yaptığınız her tarif yerinde ve tadında olsun inşallah.
Hayırlı Ramazanlar.