28 Kasım 2011 Pazartesi

Sezar Salata...

Akşam hafif bir yemek düşüncesine girerseniz gerçekten doyurucu ve sağlıklı bir salata tavsiye edebilirim. Biz ailecek çok beğendik, arayı çok açmadan düzenli olarak yapmaya çalışacağım.
İçindeki salata malzemelerini dilediğiniz gibi ekleyebilir, çıkartabilirsiniz. Birde şu sebze kurutucuları tavsiye ediyorum, kalan yeşilliklerinizi de yıkayıp içinde kurutabilir ve buzdolabında daha uzun süre saklayabilirsiniz. Hazır yıkanmış salata malzemeleri her kimin elinin altında olsa eminim çok mutlu olur. Ne yazık ki roka, nane tarzı yeşillikler çok fazla dayanmıyor, bu şekilde yaparak ve de tüketimini hızlı gerçekleştirerek belki başarılı olabiliriz.

Malzemeler:
1 tavuk göğsü (şinitzel doğranmış)
Zeytinyağ
Tuz,pulbiber, kekik
Salatası için;
Göbek salata
Maydanoz
Kuzu kulağı
Roka
Domates, salatalık
Havuç
Mısır
2 dilim ekmek
1 kaşık tereyağ
Üzerine sos;
1 yemek kaşığı mayonez
Zeytinyağ
1 limon suyu
2 diş sarımsak
Tuz, karabiber

Tavuklar zeytinyağı ve baharatlarla harmanlanır, tavada veya elektrikli ızgarada kızartılır. Salatalık malzemeleri kişiye göre elde kırılarak tabağa hazırlanır. Ekmekler küpler halinde kesilerek tereyağında kızartılır. En son sos hazırlanarak servis esnasında malzemelerin üzerine gezdirilir.İsteğe göre üzerine kaşar rendeleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes bir salata öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

en sevdiğim salatalardan biri ellerine sağlık çok güzel görünüyor...

Unknown dedi ki...

Çok doyurucu görünüyor salatan. Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

sebze kurutucusu hakkında dediklerine katılıyorum benim için büyük bir nimet gerçekten de,eskiden çalıştığım zamanlar öğle yemeğinde genelde bu salatayı yerdim büyük bir keyifle ellerine sağlık o günleri hatırlattın bana:)
sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Sezar salatasını çok seviyorum.Tek başına bir öğün ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

böyle bi salataya kim hayır der.. hemde tavuklu.. bayılırım :) ellerine sağlık..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Sedacım ben de severim böyle doyurucu salataları eşim de sever ama küçük beye imkansız yediremeyiz. yine de arada yapmak gerek haklısın çok da faydalı. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Bende bu salatayı 1 hafta yesem bıkmam. Ana yemek+salata+ekmek hepsi birarada. Diyet bile yapabilirsin bu salatayla.Ellerine sağlık arkadaşım. Gerçekten çok güzel görünüyor.
Cemile

Patates Ağacı dedi ki...

Sezarın hakkı sezara süpersin arkadaşım seni takdir ediyorum ve hayranlıkla takip ediyorum. Maşallah Rabbim nazarlardan kem gözlerden korusun seni seviyorum. canım arkadaşım...

fatosun mutfagından... dedi ki...

sedacımm nefis görünüyor..ellerine sağlık hayatım..sevgiler