8 Şubat 2012 Çarşamba

El Açması Pazı Böreği...

İşte benim çok sevdiğim, hemen pişsin diye fırının önünde kedi gibi beklediğim böreğim. Özelliği yerken arasına yoğurt koyarak tüketiyorsun.Bana çocukluğumu, zeytinburnunda yaşadığım ilk yaşlarımı, birlikte keyifle oturduğumuz sofraları anımsatır herzaman. Bekarlığımda anneme börek yaparken çok yardım etmişliğim vardır. Yufkaların aralarını yağlamak, malzemeleri eşit bir şekilde katlara yerleştirmek keyif verirdi bana. İlk el açması böreğimi de ortaokul yaşlarımda yapmıştım, ablamla birlikte. Ablamın açtığımız yufkayı yukarı kaldırıp bana gösterdiğinde, ortadaki kocaman yırtığı görmemek imkansızdı :) sertti, zor açılıyordu ama çook lezzetli bir börek çıkmıştı ortaya. O yaşımıza göre büyük bir iş başarmıştık.

Pazı böreğini de Zetinburnundayken annem Arnavut bir komşusundan öğrenmişti. Onların börekleri meşhurdur. Keşke şu gün komşumuzu bulsam da güzel sohbetler etsem çok isterdim.
Bu kadar anıdan sonra artık tarife geçelim .
Öncelikle 2 bağ pazı yıkanıp doğranır. 1 soğan yağda kavrulur, salça ilave edilir. Pazılarda eklenerek kavrulur. Tuz, pulbiber, karabiber eklenerek altı kapatılır. 4 su bardağı un kaba alınır. Yeteri kadar tuz ve ılık su ile yoğrularak kulak memesi yumuşaklığına getirilir. Yukarıdaki gibi bezelere ayrılarak yuvarlanır. Benim 13 bezem oldu.

Böreğin alt kısmı için 7 bezeyi yukarıdaki gibi tabak büyüklüğünde açarak aralarına güzelce yağ sürülür ve üst üste konur. En son kata un serpilerek birlikte merdane ile açılır. Yufkalar beraber açıldığı için yapımı kolay oluyor. Yağlanmış tepsiye kenarları dışarıda kalacak şekilde yerleştirilir. Kavrulan pazı her yerine gelecek şekilde döşenir. Geriye kalan 6 bezede aynı şekilde tabak büyüklüğünde açılarak araları yağlanır. Tepsi boyunda merdane ile açılır. Pazıların ğüzerine kapatılır. Alttaki yufkanın dışarıda kalan tarafları içe katlanır, güzelce yağlanarak 180 dereceye ayarlanmış fırına verilir. Üzeri kızarana kadar pişirilir. Yerken muhakkak yufkanın arası açılarak 1 kaşık yoğurtla tüketilir. Dileyen peynirde tercih edebilir. Afiyet olsun.

7 yorum:

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Bak nasıl özendim şimdi? Seda'm araya ne tip yağ sürmek lazım?

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aylin'im ayçiçek yağı sürüyorum ben. Yaklaşık her bezeye heryerine gelecek şekilde 2 çorba kaşığı gezdiriyorsun. Eşim şimdiden kıymalısının siparişini verdi bile :)

Limonlu Kek dedi ki...

Seda'cım canım arkadaşım, bizim böreğin tıpkısının aynısı, Arnavut olduğumuzdan mıdır nedir :) Arasına yoğurt koyma işini başkalarından duymuştum ama hiç denememiştim, şimdi şöyle yoğut koyaraktan da denemek istedi canım. Ellerine sağlık benim hamarat arkadaşım :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

yanına birde ayran olucak!
mmm nefis
ellerinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

sedacım tanıştığıma memnun oldum
mmmm mis olmuş canım
ellerine sağlık
bana da beklerim.
:)))

Aysun Karaalioğlu dedi ki...

google biscolata diye aratırken bu boreğın fotoğrafı cktı ne hikmetse, altında da zeytinburnunda diye başlayan yazıyı gorunce hemen tıkladım.Acıkcası yazdığı yazının bir benzeri bende de var. Ben de lise ve unv boyunce zeytinburnunda yasadım ve lise arkadasım (okulumuz bahcelievlerde olmasına rağmen) zeytinburnunda yasayan bir arnavuttu. ve bu borağı yapardı bize tum ozel günlerde. ben bu borekten once ıspanak ve turevlerini yemezdim ama o gunden beri favori yemeklerimdendir. fotoğrafı gorunce nasıl canım istedi. o donemde 2-3 kere evde kendim yapmışlığımda vardı ama ck olmus unutmustum. burdan da tarifi aldığıma gore artık yaparım. paylasım için çok teşekkurler..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Aysun;
Bu güzel anını benimle paylaştığın için asıl ben teşekkür ederim. Google da aratırken buraya uğraman çok iyi oldu, bende seni tanımış oldum :)
Sevgiler.