28 Temmuz 2012 Cumartesi

Taze Fasulye Kavurması...


Ramazanın 8. gününü de geride bıraktık. Aç kalınsa da, su içemesek de bu ayın tadı, huzuru bambaşka. Rabbim hakkıyla geçirmeyi nasip etsin inşallah. İftar sofralarınızın bereketi eksik olmasın.
Bugün de çok basit ve lezzetli bir tarifle karşınıza geldim. Bilenler bilir, ben ilk denedim ve bundan sonra da yapmaya devam edeceğim.

Malzemeler:
500 gr. taze fasulye
1 soğan
2 diş sarımsak
Tuz, karabiber, pulbiber.

Yapılışı:
Taze fasulyeler temizlenir, ikiye kesilerek veya benim yaptığım gibi kara kare dilimlenerek tuzlu suda haşlanır. Süzülür. Yayvan bir tavada soğanlar ve sarımsaklar tereyağ, zeytinyağ karışımında kavrulur. Haşlanmış fasulyeler ilave edilir. Beraber çok sık karıştırmadan, ara ara karıştırılır. Tuzu,ve baharatları eklenir. Ilımaya bırakılır. Servise sunulur. Afiyet olsun.

9 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

aklıma turşu kavurmasını getrdin birde :=)

ellerine sağlık sedacım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Evet nunucum aynı şekilde turşu fasulyeyi kavuruyorlar, o da kendi içinde çok lezzetli oluyordur eminim. Teşekkürler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok lezzetli görünüyor..ellerine sağlık canımm..sevgiler

Duru Mutfak dedi ki...

bizde bunu yumurtalı kavururlar.. böyle görmemiştim daha önce..

Unknown dedi ki...

Seda'cım çok severim ellerine sağlık.
Ben genelde Karadeniz usulü yapıyorum sayfamdada paylaşmıştım denemeni tavsiye ederim sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Amin inşallah diyorum öncelikle dileklerine.
Çok güzel olmuş ellerine sağlık,taze fasulye kavurması bizim köyün de yemeklerindendir bide şu şekilde yapıyoruz
http://mutfakhavlusu.blogspot.com/2011/09/fasulye-kavurma.html

yazın çok sık yapılır ve o suyunu çektirmek için iyice elde sıkarlar yumak şeklinde,yanına cacık ve körpe sivri biber eşlik eder anlıyacağın klasiktir yanındakilerle dahi:-)
Biz çok severiz,soğan yok bizimkince nacizane tavsiyemdir bizimkide.

LaMa dedi ki...

ben de tursu kavurmasini hatirlayanlar grubundayim:0
tusu yoksa tazesini yesinler, demis mi atalar? ben diyeyim bari :) denenecek!

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bütün arkadaşlarıma teşekkürler ediyorum. Sayenizde hem öğreniyor, hem paylaşıyorum. Sağlıcakla kalın :)

Çigdem.. dedi ki...

Gercekten harika gorunuyor..ellerine saglik cnm