25 Temmuz 2013 Perşembe

Un Helvası...

 
Ramazan boyunca oruçlu iken canım özellikle bir yemek çekmedi ama un helvası iki gündür aklımdan çıkmadı :) Üşenmedim girdim mutfağa  kavurdum, kavurdum mutlu sona ulaştım. Çocuklarda bayıldılar, komşumda. Ben de özlemimi giderdim sizler de iftar vakitlerine tatlı olarak düşünebilirsiniz.
  
 Aşağıdaki ölçülerle 6-7 kişilik oluyor siz kendinize göre azaltabilirsiniz.
 
Malzemeler:
Yarım kilo un ( 3 su bardağı)
150 gr. tereyağ
Yarım litre su (2,5 su bardağı)
Yarım kilo şeker (2 su bardağı)
Ceviz içi
 
Yapılışı: Su ve şeker beraber karıştırılır.Tereyağ eritilir, un eklenir. Orta ateşte sürekli karıştırarak kavrulur. Rengi kahverengi olunca iri kırılmış cevizler eklenir, beraberde 1-2 dakika kavrulur şekerli su karışımı yavaş yavaş eklenir ve helva pişirilmeye devam edilir. Bütün şerbeti çekince ılınmaya bırakılır. Kaşıkla veya borcama döşenerek dilim dilim kesilir. Afiyet olsun. 
 
 
Ölçüler
Bir bardak su 200 gr.
Bir bardak un 150 gr.
Bir bardak toz şeker 240 gr.

2 yorum:

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Çok sevdiğim bir tatlıdır
Çok da pratik
Benimde canım çekti şimdi:)
Ellerinize sağlık

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Çok severim :))İyi Bayramlar.Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Bana da beklerim.Sevgiler..