6 Ağustos 2014 Çarşamba

Evde Sucuk Yapımı...

 
Bir anne yüreğini rahatlatan en önemli şeylerden biri de çocuklarına sağlıklı, faydalı gıdalar hazırlamak ve o yönde eğitmek. Zaten bulundukları zaman şartlarının geneli yapay, işlenmiş, boyanmış vs.vs.  Bizler en azından domatese hasret büyüdük, domatesler büyüyüp ilk yeşerdiği zamanlarda ki tadı hala damağımda. Vaktinde, zamanında  yediğimizi hatırlıyorum sebzeleri, meyveleri...
 
Bu konu gerçekten çook derin o nedenle kendi adına bir ucundan tutmaya çalışıyorum doğallığı, doğal kalmayı... Bu sucuklarda onlardan biri. Bu ikinci denemem ve her denemem de kendime yeni fikirler veriyor ve daha da düzeltmeye çalışıyorum ve ailem çok severek tüketiyor. En güzeli de gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz demek oluyor :)
Sizde denemekten korkmayın, her yaptığınızda sizde damağınızın tadını bulacak ve bunun mutluluğunu yaşayacaksınız...
 
 
Malzemeler:
Yarım kilo yağlı kıyma ( severseniz kuzu, dana karışımı)
1,5 çay kaşığı yenibahar
1,5 çay kaşığı karabiber
1 dolu çay kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı kırmızı tatlı toz biber (renk vermesi için)
1,5 tatlı kaşığı kırmızı acı toz biber
6 iri diş sarımsak ( güzelce dövülecek)
Tuz
 
Yapılışı:
 
Kıyma ve baharatlar birlikte güzelce yoğrulur. (Uzun süre yoğurmanız önemli) Baharatlar ve kıyma birbirine iyice karıştıktan sonra 2 yumurta büyüklüğünde parçalar pürüzsüzce yuvarlanarak resimdeki gibi sucuk şekline getirilir. Her sucuk parçası ayrı ayrı streç filmlere güzelce sarılarak kenarları güzelce sıkıştırılır ve altına doğru kıvrılır. 1 gece dolapta bu şekilde bekletilir daha sonra buzluğa kaldırılır. Yapılacağı zaman buzluktan çıkartıp 2-3 dakika bekletildikten sonra çok ince olmayacak şekilde dilimlenip tereyağında kızartılır. Kızardıkça birbirlerine yapışmadığını  göreceksiniz. Kızartma esnasında da dilerseniz içine koyduğunuz baharatlardan hafifçe üzerine gezdirebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun... 
 

6 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

eline sağlık canım. sucuğu ben de evde yapıyorum genelde..

Gizemli Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık, ben de her şeyin doğalından yanayım. En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler...

Patates Ağacı :) dedi ki...

Valla sedacım bir kez daha sana gıpta ile baktım seni tebrik ediyorum yine her zaman ki gibi müthişsin canım arkadaşım.

lezzetyolculugu dedi ki...

hiç evde yapmadım harika bir fikir. eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Bir çay kaşığı kimyon çok az olmamış mı

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bir dolu çay kaşığı kimyon yarım kilo et için yeterli geldi ama baharat damat zevki ile alakalı bir durum, siz kendinize göre arttırabilirsiniz.